iTunes

De iTunes Store wordt geopend.Als iTunes niet wordt geopend, klik je het iTunes-symbool in het Dock of op het Windows-bureaublad.Progress Indicator
Apple Books openen.Als Apple Books niet wordt geopend, klik je op het Boeken-symbool in het Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is 's werelds eenvoudigste manier om jouw digitale mediacollectie te organiseren en uit te breiden.

We kunnen geen iTunes op jouw computer vinden. Download nu iTunes om uit de iTunes Store te kunnen downloaden.

Heb je iTunes al? Klik op 'Ik heb iTunes' om het te openen.

I Have iTunes Gratis download

Marie Tudor

Dit boek kan gedownload en gelezen worden in Apple Books op je Mac of iOS-apparaat.

Omschrijving

Il y a deux manières de passionner la foule au<br/>théâtre : par le grand et par le vrai. Le grand prend<br/>les masses, le vrai saisit l' individu. <br/>Le but du poète dramatique, quel que soit d' ailleurs<br/>l' ensemble de ses idées sur l' art, doit donc toujours<br/>être, avant tout, de chercher le grand, comme<br/>Corneille, ou le vrai, comme Molière ; ou, mieux<br/>encore, et c' est ici le plus haut sommet où puisse<br/>monter le génie, d' atteindre tout à la fois le grand<br/>et le vrai, le grand dans le vrai, le vrai dans le<br/>grand, comme Shakspeare. <br/>Car, remarquons-le en passant, il a été donné à<br/>Shakspeare, et c' est ce qui fait la souveraineté de<br/>son génie, de concilier, d' unir, d' amalgamer sans<br/>cesse dans son oeuvre ces deux qualités, la vérité et<br/>la grandeur, qualités presque opposées, ou tout au<br/>moins tellement distinctes, que le défaut de chacune<br/>d' elles constitue le contraire de l' autre. L' écueil<br/>du vrai, c' est le petit, l' écueil du grand, c' est le<br/>faux. Dans tous les ouvrages de Shakspeare, il y a du<br/>grand qui est vrai, et du vrai qui est grand. Au<br/>centre de toutes ses créations, on retrouve le point<br/>d' intersection de la grandeur.

Marie Tudor
Bekijk in iTunes
  • Gratis
  • Beschikbaar op iPhone, iPad, iPod touch en Mac.
  • Categorie: Literaire kritiek
  • Publicatiedatum: 28-06-2013
  • Uitgever: Public Domain
  • Tekstlengte: 104 pagina's
  • Taal: Frans
  • Vereisten: Dit boek kan alleen worden bekeken op een iOS-apparaat met Apple Books op iOS 12 of nieuwer, met iBooks 1.5 of nieuwer en iOS 4.3.3 of nieuwer, of een Mac met iBooks 1.0 of nieuwer en OS X 10.9 of nieuwer.

Klantbeoordeling

We hebben niet genoeg beoordelingen ontvangen om een gemiddelde weer te geven van dit/deze boek.