iPhone Screenshots

Description

The Instant Account For Mobile People.
Monese is the mobile app alternative to a traditional bank.

Customers can sign up to our starter plan (£/€0.00 per month) to get going for FREE or take advantage of our Plus Plan (£4.95/€4.95 per month), which includes 6 free ATM withdrawals, cheaper transfers and cash deposits.

The Monese app enables you to open and manage a UK current account or Eurozone account. You don't need to have a local address or credit history, and you can open your account in just a few minutes.

Your new Monese account comes with a contactless Mastercard that will be delivered to your address and a whole host of features you can control from the Monese app:

• Open your account super fast, just using your mobile (have your passport ready)

• View your account details immediately (account number and sort code)

• Send and receive payments

• Make instant real-time payments to friends who also have Monese accounts

• Make money by inviting friends. We'll give you £10/€10 and your friend £5/€5 when they deposit at least £10/€10 into their account after sign up.

• UK Accounts: Setup Direct Debits. Mobile phone contracts, rent, electricity bills and gym memberships can all be paid for by Direct Debit

Security
Security is our highest priority. Monese uses the same 128-bit encryption that all major banks use to protect your data in transit and on the device.

What's New

Version 4.6.0

The latest Monese app has an exciting offering for UK business owners, who can now apply to open a fully functioning business account.

Ratings and Reviews

4.8 out of 5
8.6K Ratings
8.6K Ratings
Siciland

This bank is scam

The bank closed my account, and told me the funds in my account will refund in 28day, but they never did. After 28 days when I contact them, they said they need to get a “response” from their transfer department, which will take 15 days. This is ridiculous, 15 days to get a response only? And don’t know how long for wait the money bank afterwards. Never get this bank, they just want to take your money and give multiple reasons to keep it. Customer service only give you one answer:” madam, there is nothing I can do”
I never had other answers since I called them.

Arizona.51

Illogical account suspension

First everything fine and suddenly they closed my account allegedly because visa problems in the country. They aren’t even informed about local regulations.

Second, the money left in my account is still blocked. No one in the service can give me the info about how much time it will take to transfer the money left.

Bad service

Developer Response

Hi there - we're really sorry to hear you've had trouble with your account! Our team is sometimes required to perform checks to ensure you have permission to reside in the country you're in. The best thing to do is to keep in touch with our support team, who will try to sort this out for you as soon as possible. Thanks!

Zonikz

Brilliant Bank, Outstanding Service. No iPhone X Support

Very happy with the bank,
Their customer service is second to none.
I don’t have any complaints, aside from the fact the App still doesn’t have compatibility with the iPhone X Screen.
As an App I use all the time, I’d like it to be optimised for the best iOS device, especially as it’s been around 6 months since the phones been released. No excuse.

Developer Response

Hi @Zonikz thanks for the feedback. Our team is busy adding iPhone X compatibility as we speak. This will be available in the next couple of weeks :)

Information

Seller
Monese Ltd
Size
218.8 MB
Category
Finance
Compatibility
Requires iOS 10.0 or later. Compatible with iPhone, iPad and iPod touch.
Languages
English
Age Rating
Rated 4+
Copyright
© 2013 Monese Ltd
Price
Free

Supports

  • Family Sharing

    Up to six family members will be able to use this app with Family Sharing enabled.

You May Also Like