iTunes

Opening the iTunes Store.If iTunes doesn’t open, click the iTunes icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator
Opening the iBooks Store.If iBooks doesn't open, click the iBooks app in your Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection.

We are unable to find iTunes on your computer. To download from the iTunes Store, get iTunes now.

Do you already have iTunes? Click I Have iTunes to open it now.

I Have iTunes Free Download
iTunes for Mac + PC

Racconti d'amore

Curiosi e un po' irridenti

This book is available for download with iBooks on your Mac or iOS device, and with iTunes on your computer. Books can be read with iBooks on your Mac or iOS device.

Description

Impacciati adolescenti o agiati uomini di mezza età, attrici nel fiore degli anni o anziane donne dalla bellezza sfiorita, signore dall’aria spenta che celano letterate di grande successo, coppie intriganti, ragazze ingenue e giovani disposte a tutto, seduttori e giocatori d’azzardo: variegata è la folla di personaggi che si aggirano tra le pagine di questi mirabili racconti. In ognuno di essi è rappresentata una “morale” che potrebbe ben costituire l’obiettivo di un saggio. Nel loro insieme, costituiscono una sorta di educazione sentimentale, rivolta a una generazione che ha già compiuto la rivoluzione sessuale e quella femminista ma che sta dimenticando una seconda volta il significato dell’innamoramento individuale per smarrirsi nuovamente nel disordine della promiscuità e delle esperienze erotiche superficiali e artificiose. Queste storie illuminanti completano la riflessione iniziata con il romanzo I dialoghi degli amanti: con la loro leggerezza, il distacco ironico e la canzonatura del modo corrente di pensare possono essere letti come una guida al vero amore fatto di passione, erotismo, sessualità e sentimento. Perché, come Alberoni ci insegna, il grande amore erotico fra un uomo e una donna è la strada maestra della conoscenza e della felicità.

Racconti d'amore
View In iTunes
  • £4.49
  • Available on iPhone, iPad, iPod touch, and Mac.
  • Category: Short Stories
  • Published: 04 February 2011
  • Publisher: Rizzoli
  • Print Length: 306 Pages
  • Language: Italian
  • Requirements: To view this book, you must have an iOS device with iBooks 1.3.1 or later and iOS 4.3.3 or later, or a Mac with iBooks 1.0 or later and OS X 10.9 or later.

Customer Ratings

We have not received enough ratings to display an average for this book.