iTunes

Opening the iTunes Store.If iTunes doesn’t open, click the iTunes icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator
Opening the iBooks Store.If iBooks doesn't open, click the iBooks app in your Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection.

We are unable to find iTunes on your computer. To download from the iTunes Store, get iTunes now.

Do you already have iTunes? Click I Have iTunes to open it now.

I Have iTunes Free Download
iTunes for Mac + PC

Il mistero dei Leoni Bianchi

I figli del Dio Sole

Linda Tucker

This book is available for download with iBooks on your Mac or iOS device, and with iTunes on your computer. Books can be read with iBooks on your Mac or iOS device.

Description

10 novembre 1991, Sudafrica. È una notte senza luna nella savana del Timbavati. Linda è seduta intorno al fuoco a sorseggiare una birra con il marito e alcuni amici, quando da lontano si avvertono i ruggiti di una leonessa che sta partorendo. Eccitata dall’idea di vedere i cuccioli appena nati – e nella speranza che almeno uno di questi sia un Leone Bianco, il leggendario animale della tradizione africana – parte con il gruppo per un safari notturno. La jeep si ritrova improvvisamente in panne, circondata da un branco di felini pronti ad attaccare e senza possibilità di chiedere aiuto via radio. È una vecchia sangoma, sbucata all’improvviso dal nulla, a salvare la situazione con grande sorpresa di tutti. Con lei e con Credo Mutwa, depositario dei segreti della tradizione orale, Linda inizierà a studiare lo sciamanismo africano per scoprire i misteri che si nascondono in un sapere antico e sacro, le cui radici si perdono lontano nel tempo. Lungo l’asse di un intero continente – dalle piramidi di Giza fi no alle rovine del Grande Zimbabwe e alle caverne della valle di Sterkfontein, dove l’umanità vide la sua alba – l’autrice raccoglie le storie, i miti, le leggende, i sogni, le speranze di una terra che non ha mai smesso di sedurci e in cui, insieme a lei, impariamo a ravvisare l’ultima possibile salvezza.

Il mistero dei Leoni Bianchi
View In iTunes
  • 8,99 €
  • Available on iPhone, iPad, iPod touch, and Mac.
  • Category: Fiction & Literature
  • Published: 29 March 2011
  • Publisher: De Agostini
  • Print Length: 448 Pages
  • Language: Italian
  • Requirements: To view this book, you must have an iOS device with iBooks 1.3.1 or later and iOS 4.3.3 or later, or a Mac with iBooks 1.0 or later and OS X 10.9 or later.

Customer Ratings

We have not received enough ratings to display an average for this book.