iTunes

Opening the iTunes Store.If iTunes doesn’t open, click the iTunes icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator
Opening the iBooks Store.If iBooks doesn't open, click the iBooks app in your Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection.

We are unable to find iTunes on your computer. To download from the iTunes Store, get iTunes now.

Do you already have iTunes? Click I Have iTunes to open it now.

I Have iTunes Free Download
iTunes for Mac + PC

Molti mondi molte vite

This book is available for download with iBooks on your Mac or iOS device. Multi-touch books can be read with iBooks on your Mac or iOS device. Books with interactive features may work best on an iOS device. iBooks on your Mac requires OS X 10.9 or later.

Description

Molti mondi molte vite” narra in terza persona la rocambolesca iniziazione alla vita dell’autore, un viaggio esistenziale comune alla sua generazione che nel 77 aveva 17 anni. Una generazione alla deriva che vive e subisce anni di grandi cambiamenti di costume, mentre sogna la libertà e si ritrova a vivere quelli che oggi chiamiamo gli anni di piombo. Costretta a cercare altrove spazi di libertà che allora erano Londra e Berlino, o a inseguire il sogno esotico di un viaggio in India. 
Le tappe generazionali diventano mondi e vite che il personaggio attraversa con grande leggerezza e ironia, senza per questo tralasciare la passione e l’eros. La sua diversità di genere (gay) in un contesto sociale ancora in formazione lo porterà a scoprire in prima persona luci e ombre che la vita gli pone dinanzi come prove e trofei, nell’ardua impresa di autodeterminarsi. 
Desiderio e sopravvivenza, dramma e felicità si intrecceranno senza sosta e lo porteranno inevitabilmente in un punto vuoto, dove tutto può cominciare o dove solo un altro viaggio può avere inizio.
Di facile lettura, data la scelta di un linguaggio diretto ed esplicito, emergono tematiche di grande attualità del nostro tempo. La natura degli episodi narrati induce a una lettura rapida, quasi vorace ( così emerge dai feedback dei lettori ).

Molti mondi molte vite
View in iTunes
  • Free
  • Available on iPad, iPhone, and Mac.
  • Category: Biography
  • Published: 02 June 2012
  • Publisher: Ludovico Cortese
  • Print Length: 150 Pages
  • Language: Italian
  • Requirements: To view this book, you must have an iPad with iBooks 2 or later and iOS 5 or later, or an iPhone with iOS 8.4 or later, or a Mac with OS X 10.9 or later.

Customer Ratings

We have not received enough ratings to display an average for this book.