iTunes

Opening the iTunes Store.If iTunes doesn’t open, click the iTunes icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator
Opening the iBooks Store.If iBooks doesn't open, click the iBooks app in your Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection.

We are unable to find iTunes on your computer. To download from the iTunes Store, get iTunes now.

Do you already have iTunes? Click I Have iTunes to open it now.

I Have iTunes Free Download
iTunes for Mac + PC

Ce monde qui nous attend

This book is available for download with iBooks on your Mac or iOS device, and with iTunes on your computer. Books can be read with iBooks on your Mac or iOS device.

Description

La France est malade et les Français ont peur, au point que son économie, depuis 1990, est paralysée. Mais de quoi donc ont-ils peur ? Est-ce la délocalisation vers l'Asie des usines Moulinex de Mamers ? Le raz-de-marée Disney ? Ou la fermeture de Gillette, à Annecy ? Comme dans les autres vieilles nations industrielles, ce qui alimente l'angoisse des populations, c'est le gigantesque chambardement dont l'économie mondiale est le théâtre aujourd'hui : la mondialisation. Que cache ce terme fourre-tout ? D'un côté, de nouvelles puissances économiques émergent, en Asie et en Amérique latine. De nouveaux moyens de communication accélèrent la redistribution des pouvoirs et des richesses. De l'autre côté, c'est l'explosion du chômage et de la précarité, la crise de l'Etat-providence. L'ambition de cet essai est claire : montrer qu'il n'y a pas de raisons de craindre cette évolution sur laquelle nous pouvons avoir une influence. Erik Izraelewicz analyse ces peurs qui nous paralysent, de la fin du travail à Internet. Il souligne à quel point l'alliance du marché et du multimédia - le ressort conjoint de la mondialisation - est une chance pour nous tous.

Ce monde qui nous attend
View In iTunes
  • 5,99 €
  • Available on iPhone, iPad, iPod touch, and Mac.
  • Category: Biography
  • Published: 23 April 1997
  • Publisher: Grasset
  • Print Length: 272 Pages
  • Language: French
  • Requirements: To view this book, you must have an iOS device with iBooks 1.3.1 or later and iOS 4.3.3 or later, or a Mac with iBooks 1.0 or later and OS X 10.9 or later.

Customer Ratings

We have not received enough ratings to display an average for this book.