iTunes

Opening the iTunes Store.If iTunes doesn’t open, click the iTunes icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator
Opening the iBooks Store.If iBooks doesn't open, click the iBooks app in your Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection.

We are unable to find iTunes on your computer. To download from the iTunes Store, get iTunes now.

Do you already have iTunes? Click I Have iTunes to open it now.

I Have iTunes Free Download
iTunes for Mac + PC

Panico

Una "bugia" del cervello che può rovinarci la vita

Cinzia Tani & Rosario Sorrentino

This book is available for download with iBooks on your Mac or iOS device, and with iTunes on your computer. Books can be read with iBooks on your Mac or iOS device.

Description

Quali sono le cause scatenanti del Dap - il disturbo da attacchi di panico - e qual è il suo rapporto con le altre malattie psichiche e in particolare con la depressione? Esiste una predisposizione genetica? È possibile curarlo? A queste e ad altre domande poste da una paziente d'eccezione, la giornalista e scrittrice Cinzia Tani, il neurologo Rosario Sorrentino risponde puntualmente e in modo accessibile a tutti, illustrando con esempi tratti da una ricca casistica clinica le varie tipologie di questo disturbo e il metodo da lui adottato per curarlo. Dagli attacchi di panico si può guarire, a patto che ci si rivolga a specialisti dotati delle giuste competenze: è questo il suo incoraggiante messaggio agli oltre due milioni di persone (soprattutto donne di età compresa fra i 18 e i 45 anni) che oggi in Italia soffrono di tale sindrome, destinata a diventare nel prossimo futuro, secondo una stima dell'Organizzazione mondiale della sanità, uno dei disturbi psichici più diffusi fra la popolazione mondiale.

Panico
View In iTunes
  • 4,99 €
  • Available on iPhone, iPad, iPod touch, and Mac.
  • Category: Science & Nature
  • Published: 07 October 2010
  • Publisher: Mondadori
  • Print Length: 210 Pages
  • Language: Italian
  • Requirements: To view this book, you must have an iOS device with iBooks 1.3.1 or later and iOS 4.3.3 or later, or a Mac with iBooks 1.0 or later and OS X 10.9 or later.

Customer Ratings

We have not received enough ratings to display an average for this book.