iTunes

Opening the iTunes Store.If iTunes doesn’t open, click the iTunes icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator
Opening the iBooks Store.If iBooks doesn't open, click the iBooks app in your Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection.

We are unable to find iTunes on your computer. To download from the iTunes Store, get iTunes now.

Do you already have iTunes? Click I Have iTunes to open it now.

I Have iTunes Free Download
iTunes for Mac + PC

Olimpiadi. La storia e le medaglie d'oro

This book is available for download with iBooks on your Mac or iOS device, and with iTunes on your computer. Books can be read with iBooks on your Mac or iOS device.

Description

I Giochi olimpici nascono in Grecia nell’VIII secolo a.C. e rinascono a fine Ottocento per iniziativa del barone de Coubertin. Nella prima olimpiade moderna, quella di Atene 1896, gli atleti sono 246 e tutti uomini, ma quattro anni dopo a Parigi i partecipanti sono già 1470 e le donne 22. La 29a Olimpiade, quella di Pechino 2008, vede scendere in gara ben 10.708 atleti, di cui 4386 donne. Le Olimpiadi sono oggi il più importante e popolare evento sportivo, economico e mediatico: il più atteso, il più seguito in tutto il mondo. Questa agile monografia ricostruisce la storia di questa manifestazione sportiva dall’antichità a oggi passando in rassegna le 29 edizioni dell’era moderna: un avvincente racconto con la cronaca dei giochi, le curiosità, le imprese e i trionfi sportivi, i protagonisti, il contesto storico. La trattazione è completata da un ricco apparato di tabelle con i vincitori delle medaglie d’oro di tutte le edizioni, disciplina per disciplina.

Olimpiadi. La storia e le medaglie d'oro
View in iTunes
  • 1,99 €
  • Available on iPhone, iPad, iPod touch, and Mac.
  • Category: Sports & Outdoors
  • Published: 12 July 2012
  • Publisher: Garzanti
  • Print Length: 238 Pages
  • Language: Italian
  • Requirements: To view this book, you must have an iOS device with iBooks 1.3.1 or later and iOS 4.3.3 or later, or a Mac with iBooks 1.0 or later and OS X 10.9 or later.

Customer Ratings

We have not received enough ratings to display an average for this book.