Screenshots

Description

Manage your bitcoin finances in one app with the secure, open source BitPay Wallet. Get up and running fast with bitcoin security, store and send funds anywhere, buy and sell bitcoin, and turn bitcoin into dollars with the BitPay Visa Card.

With the BitPay Wallet, your private keys and your money remain in your control at all times. And you're using code that's 100% open source for community testing and audits.

We built the following features into this version of the BitPay app for a bitcoin tool that doesn't compromise on security or accessibility:

- Support Bitcoin and Bitcoin Cash
- Multiple bitcoin wallet creation and management in-app
- Integration for loading, managing, and spending the BitPay Visa Card.
- Integration for buying and selling bitcoin.
- Integration for buying Amazon.com gift cards.
- Intuitive multisignature security for personal or shared wallets
- Device-based security: all private keys are stored locally, not in the cloud
- Hierarchical deterministic (HD) address generation and wallet backups
- Payment protocol (BIP70-BIP73) support: easily-identifiable payment requests and verifiably secure bitcoin payments
- Support for 150+ currency pricing options and unit denomination in BTC or bits
- Email and push notifications for payments and transfers
- Easy spending proposal flow for shared wallets and group payments
- Support for Bitcoin testnet wallets
- Customizable wallet naming and background colors
- Multiple supported languages, including French, German, Chinese (Simplified), and Spanish

This app is free and open source software. You can also view the code on GitHub at https://github.com/bitpay/copay.

What's New

Version 5.0.7

NEW

BitPay app users can go places with gift cards for Uber, Delta, and more.
Now if you're feeling adventurous, you can take a car (Uber), a plane (Delta), and get a hotel (http://Hotels.com) with digital gift cards bought with Bitcoin from the app. Want a snack for the trip? Uber Eats has got you covered.

IMPROVED

In-app notifications are now available for this version. If you are in the app and get a transaction, you can see to which wallet has been sent and how many BTC/BCH.

BUG FIXES

* Cordova webview plugin security update.
* Adds a required parameter to get all addresses from big wallets due to some errors while scanning.
* A few UI bug fixes.

Ratings and Reviews

4.0 out of 5
462 Ratings
462 Ratings
Htoo Aung Win

Bad system

When compared to Coinbase, BitPay has very poor communication. I ordered BitPay debit card, and I didn’t receive it even I waited for 2 months. So, I called the customer service ,and they required me to provide proof of address because the card was returned to them. From my side, there is no reason to return because I received the cards from banks with same address and my mail box is directly operated by USPS. Anyway, I provided PGE bill with pdf format that I received from PGE every month, and BitPay said they cannot accept electronic version. Who the hell actually not do paperless options in these days in California. And I am sure most people who invest in bitcoin are tech people, and those people prefer electronic version. Also delay bitcoin payment for ordering card compared with Coinbase because it doesn’t even require sending bitcoin address, and the system just automatically take the payment out from the account, and it is done in 1s. Worse thing is that BitPay receive address are changing and I once made a payment and the payment is success on block chain but BitPay never received the payment. Lost money and time for me. In addition, the exchange rate difference for selling and buying are too much different when others companies don’t. I would not be a customer of such company.

Developer Response

Hi! We're sorry to hear that the cardholder services team had trouble verifying your documents. BitPay cards are delivered via the US Postal Service, so if your card was returned, it was because there was some issue with the address you provided. This team requires proof of address so they can ensure the card ships to you.

This process is handled by an outsourced partner of BitPay, so we don't get to help customers directly with this part of the process. We're sorry if you experienced poor customer service in this process, and we would be glad to refund your card order for your inconvenience. Please send us an email at thankyou@bitpay.com and we will make it happen.

BitPay payment addresses change for each invoice because each BitPay invoice has a different exchange rate (because of the changing price of bitcoin). If you sent money to an expired BitPay address, please send us your transaction details at help.bitpay.com/requestHelp, and our team will move to refund you.

grantdalton12345678

Bad new update

I am switching wallets due to the new update on this app. It used to be perfect, but now a lot of that has been changed.
First, I don’t seem to get notifications for all of my received payments. Sometimes it notifies me, other times it doesn’t. This leaves me sitting on my phone constantly refreshing, which is a complete waste of time.
Next, sometimes the pages that I click on don’t even load. When I open up the “Activity” page, my transaction list doesn’t even show up. It’s just a blank screen with my balance on the top. I have closed/reopened the app, tried restarting my device, and I’ve even tried using my other devices.
Whatever you do, find another free offline wallet. While this one used to be good, don’t be deceived. The update has absolutely ruined the functionality of the app, and for that reason I’ll be using a wallet service that has app developers that are actually competent. Completely ridiculous that they changed and ruined something that didn’t even need to be changed in the first place.

Developer Response

Hey there,

We're sorry to hear that you're having difficulty with receiving notifications. We are currently working towards a resolution for the issue that you're experiencing. We appreciate the feedback you've provided and we strive to provide a better app experience moving forward.

Grandioso1173

Good

I am now willing to give this wallet 4 stars since it appears that the developers look at these reviews and make changes, fix bugs, etc... Before i can give 5 stars, I would like to see improvements in the Sendíng capabilities of the wallet. Currently, when sending funds, you can only input the amount either in bct or USD, or whatever your countries currency might be. It doesn't show you what your balance is, so you have go back to the home screen to check. Why not have this information on the send screen, and this wallet also lacks a 'send max amount minus fees' feature'. Would be nice. What about being able to find old addresses that have been already used or generated? When these features are added then I think it will be worth 5 stars.

Information

Seller
BitPay, Inc.
Size
66.3 MB
Category
Finance
Compatibility
Requires iOS 10.3 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.
Languages
English
Age Rating
Rated 4+
Copyright
© 2016 BitPay, Inc.
Price
Free

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

More By This Developer

You May Also Like