iPhone Screenshots

Description

FitCoach is a brand-new fitness app for women who want to start a new active lifestyle, build healthy habits, lose weight, get fit, tone up and feel amazing.

WHO IS THIS APP FOR?

The FitCoach app is developed specifically for women who care about their health and want to slim down and get in shape but don’t have enough time to go to the gym.

HOW TO START WITH FITCOACH?

Set your goals: weight loss, muscle gain, or to be more active
Select the zone that you want to work on: belly, buttocks, legs, arms, back
Enter your personal data such as age, height, weight, fitness level, etc.

HOW DOES IT WORK:

According to your goals and personal data, our smart algorithm will suggest a personalized workout plan – a combination of cardio, strength, recovery and LISS (walking, running, cycling) exercises that will enable you to maximize your results.

The basic plan will be created for 60 days and displayed in your calendar. Each week the workout plan will be updated according to your progress and feedback (were the previous workouts too easy or too difficult for you).

Additionally, you will have access to a library of 300+ workouts.

HEALTHKIT:

FitCoach integrates with HealthKit, so you can export nutrition and exercise data from FitCoach to HealthKit, and import fitness data and weight and body measurements from HealthKit to FitCoach.

____________

SUBSCRIPTION INFO:

You can download the FitCoach app for free. Further use requires weekly, monthly, 3-month, 6-month or lifetime subscription.
- Subscription length: week, 1 month, 3 months, 6 months, lifetime
- When opting for a subscription, you pay the fixed price for your country, which is displayed in the app.
- Payment will be charged to iTunes Account at confirmation of purchase.
- Subscription automatically renews unless auto-renew is turned off at least 24-hours before the end of the current period.
- Your Account will be charged for renewal within 24-hours prior to the end of the current period.
- You can manage your subscriptions and turn off auto-renewal by going to your Account Settings after purchase.
- When cancelling a subscription, your subscription will stay active until the end of the current period. Auto-renewal will be disabled, but the current subscription will not be refunded.
- Any unused portion of a free trial period, if offered, will be forfeited when purchasing a subscription.

For more information, see our:
Privacy Policy: http://fitcoach.fit/privacy-policy.html
Terms of Use: http://fitcoach.fit/terms-of-use.html

What’s New

Version 1.3.2

- added weight tracking feature
- bug fixes and performance improvements

Ratings and Reviews

4.6 out of 5
518 Ratings
518 Ratings
Locust62603 ,

Disappointed

I tried this app for my 1 week free trial and really liked it! Had high hopes. I went ahead and did the monthly subscription, paid the $10 and first night after I paid, the app will not save my workouts! I did my strength exercise series 3 times thinking I didn’t hit save but I did and I rated my workout. After I press save the app returns to screen and doesn’t recognize my workout as complete. When I look at my Training History it shows as I didn’t complete anything! For $10 I expect to AT LEAST have the app consistently track my work outs! Very frustrating!!

Developer Response ,

We are sorry to hear that you had a problem with our app. Please contact us at support@fitcoach.fit to report your problem. We will do our best to resolve this issue.
Best regards, FitCoach team

muneca2449 ,

Updates and price

When going to update my profile, it doesn’t allow you to go and make corrections on the areas of your body that you want to work on. I wanted to add my arms and legs. I would recommend that the price for the app should be monthly and more along the lines of $10 a month. Apple charges $10 a month for the music, the price is affordable and allows more people to purchase the app.

Developer Response ,

Dear muneca2449,

Thank you very much for your review we really appreciate it as our product is fairly new and we constantly improving it, developing new features and trying to make it more effective and useful for our users.

In the nearest updates, there will be music and voiceover.

Best regards,
The FitCoach team

JToday ,

Don’t!!!

Downloaded this app to try it out. Tried it one day and decided it wasn’t for me. I went through the app and the download and could not find where to discontinue subscription. I sent an message asking to not continue after trial period. I am still being charged monthly and the app was deleted a week after I downloaded. It is amazing that they will happily take your money but not give you anyway to cancel.

Developer Response ,

We are sorry to hear that you had an unpleasant experience with our app. Please note that we cannot manage your subscriptions or refund costs as all transactions are managed by the Apple Store. Please contact Apple Support concerning this issue.
You can also cancel your subscription anytime using the following instruction:
https://support.apple.com/en-us/HT202039#subscriptions
Best regards, FitCoach team

Information

Seller
A.L. AMAZING APPS LIMITED
Size
52.7 MB
Category
Health & Fitness
Compatibility

Requires iOS 11.2 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.

Languages

English, French, German, Italian, Portuguese, Russian, Spanish, Ukrainian

Age Rating
Rated 4+
Copyright
© 2018 Masug Portfolio Corp.
Price
Free
In-App Purchases
  1. 6 Month Subscription $42.99
  2. 1 Week Subscription $9.99
  3. 1 Week Subscription $9.99

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

More By This Developer

You May Also Like