Screenshots

Description

Control your home's lights, shades, temperature, keypads, and more with your iPad, iPhone and iPod touch.

This app requires a Lutron total home control system (RadioRA® 2, HomeWorks® QS or HomeWorks® Illumination) programmed using the appropriate version of design and programming software.* Questions or issues? Contact our our 24/7 hotline (800.523.9466).

Features:

Control from anywhere**
Control lights, shades, temperature, keypads, and more in the comfort of your home or from anywhere in the world** – the office, the airport, the beach – set your home to a comfortable temperature when returning from a trip, ensure lights aren't left on and shades aren't left open while you're away. Additionally manage multiple RadioRA 2, HomeWorks QS, and HomeWorks Illumination systems in the same app.

Personalize your keypad buttons***
Add, edit, and remove button settings on your own. Make temporary adjustments for special occasions, or permanent changes to match your preferences.

Right on schedule
Schedule scenes to happen automatically at set times of day, or based on sunrise and sunset. Turn on your porch light at dusk, turn it off at dawn, or open your shades in the morning to wake up with the sun.

World Class Support
Lutron remains committed to providing you with world class quality and service.
Contact us at our 24/7 hotline (800.523.9466).

* Design and programming software is available only to qualified installers and is required for initial setup of this application. Contact your Lutron dealer for more information.

** All features included in this App are available using your home Wi-Fi network. Remote access of your system outside the home requires:
- VPN setup by Lutron installer following app note #231
- Internet access

*** Personalizing keypad buttons requires:
- RadioRA 2 (8.0+) and HomeWorks QS (8.0+) systems only
- Must be configured by the installer at install time

What’s New

Version 9.13

-Fixed a crash
-Apple Watch support has been removed

Ratings and Reviews

2.4 out of 5
28 Ratings
28 Ratings
Sooo33baaad ,

Horrible company - many failures

I remodeled a new home. Bought for $60+K of Lutron gears (Radio Ra2): NOTHING works as promised. They refuse to fix their problems, keep pointing fingers (not our fault, the dealer is the guilty party). I used 3 different dealers: same stories. One of them even took $2K from me to place the order for an automated shade, Lutron apparently canceled him out as a dealer after accepting the order and I never got my $2K bac (nor the shade!!!). Sensors are horrible (don't work as promised - get confused - randomly trigger,..,). Switches have random issues. Some lights stay on 24h a day or don't turn on... believe me you don't want to buy anything from them. The only thing they do well is take your money and tell you it is not their problem...

Developer Response ,

We apologize for the poor experience that you have had and would like to speak with you personally to help resolve these issues. Please email me at customersatisfaction@lutron.com with your contact information so we can have someone from our team reach out. We appreciate you bringing this to our attention.

Thank you,
Jackson
Lutron Electronics Co., Inc.
customersatisfaction@lutron.com
www.lutron.com/support (on-line Support Center)
forums.lutron.com (on-line help forums)
JG

JH-officephone ,

Avoid. Company uses mafia tactics and crap apps

Top engineering. Worst delivery of luxury goods I’ve ever experienced.

Five-digit sum for the Lutron Installation and then apps that keep being rendered obsolete. Stay away from Lutron unless you’re made of millions and your time (or your staff’s time) means nothing to you.

Lutron sits on well-earned patents, stifling competition. They have good engineering. You order the product and pay through the nose, only to later be told that any problems you have are due to the customer’s bad planning and the installer’s installation. And the apps are hit-and-miss.

But they know they’ve got us all by the balls because the equipment is already installed. They’ll probably respond to this with a “please contact us to make it right”. Why should I? So I can pay $2000 yet again for a 20-minute issue that should’ve been covered in the installation or, at most, cost an extra tenth of that?

Nope, won’t contact you or the installation. I’ll just keep telling others the truth about your business model. Bait. Switch. Cha-Ching.

Developer Response ,

I apologize for the poor experience you have had with our system. It sounds like there may be several factors contributing to your overall negative experience. I acknowledge that you mentioned not wanting to contact us, but we would appreciate the opportunity to work with you to resolve the issues.
Please feel free to contact me at customersatisfaction@lutron.com if you change your mind.
Thank you,
Mike S.

DJ Ren ,

Watch App Removed, Why?

Been using the app for 6+ years. Loved the addition of the watch app and not having to fish out my iPhone just to hit a scene button. Now I see it’s gone? Why? I never had an issue or problem, and now, just like that, without warning, it’s gone. Might need to figure out a different solution...

UPDATE: After receiving a response from customer service, I see they want me to spend more money with them and an “installer” just to get back what I already had! I can see now why so many people are dissatisfied with this company.

Developer Response ,

Thank you for sharing your feedback about this app. Unfortunately, in order to keep this app compatible with the latest version of iOS, we had to remove support for Apple Watch. To continue using your Apple Watch with your Lutron system you will need to update to the Lutron Connect app. To discuss how to upgrade please contact your Lutron installer or reach out to us at customersatisfaction@lutron.com. Thank you, Mike S.

Information

Seller
Lutron Electronics Co., Inc.
Size
42.4 MB
Category
Lifestyle
Compatibility
Requires iOS 8.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.
Languages
English, French, German, Italian, Portuguese, Simplified Chinese, Spanish
Age Rating
Rated 4+
Copyright
© 2018 Lutron Electronics Co., Inc.
Price
Free
In-App Purchases
  1. year of remote access $59.99

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

More By This Developer