Screenshots

Description

Pass your exam with the official 2019 Dearborn Modern Real Estate app—the #1 real estate prep. Features 1100+ exam-like questions and terminology, PLUS audio & video.

Everything you need to ace the real estate licensing exam, right at your fingertips!

Install the free version today and jump start your studying!
We have provided a limited free version of the app that you can try before deciding to upgrade. This version includes a limited amount of practice questions and basic progress metrics.

Get your best value by subscribing to the Premium Version. This includes access to:

The Premium Version includes:
• 540+ exam-like practice questions
• Detailed explanations with images
• Developed by the experts at Dearborn Real Estate
• 700+ must-know real estate terminology
• 100+ minutes of in-depth audio content
• 190+ minutes of detailed videos for all topics
• Unlimited access to ALL categories, including:
• Contracts, Mortgages
• Real Estate Practices
• Real Estate Law, Math
• Finance, Valuation, and more!
• Detailed results tracking

With the official Dearborn Modern Real Estate app in your toolkit, you will have all the information you need to master the real estate licensing exam and kick-start your career.

Get access to all questions when you subscribe:
• Dearborn Real Estate - 1 Month: one auto-renewing payment of $29.99
• Dearborn Real Estate - 3 Months: one auto-renewing payment of $49.99
• Dearborn Real Estate - 12 Months: one auto-renewing payment of $99.99

Dearborn Real Estate offers three auto-renewing subscription options to help you pass your exam.

-Payment will be charged to iTunes Account at confirmation of purchase
-Subscription automatically renews unless auto-renew is turned off at least 24-hours before the end of the current period
-Account will be charged for renewal within 24-hours prior to the end of the current period, and identify the cost of the renewal
-Subscriptions may be managed by the user and auto-renewal may be turned off by going to the user's Account Settings after purchase
-Any unused portion of a free trial period, if offered, will be forfeited when the user purchases a subscription to that publication, where applicable

These prices are for United States customers. Pricing in other countries may vary and actual charges may be converted to your local currency depending on the country of residence.

Our Customer Success Team is available from 9am to 5pm, Monday - Friday (except on major holidays). Call us at 319-246-5271 and email us at support@hltcorp.com with any questions.

Privacy Policy - http://builtbyhlt.com/privacy
Terms of Conditions - http://builtbyhlt.com/EULA

What’s New

Version 6.8.4625

This version includes a few improvements to make your experience smoother. Let us know what you think by emailing us at feedback@hltcorp.com or by leaving a 5-star review.

Ratings and Reviews

4.7 out of 5
3K Ratings
3K Ratings
Smitty1221 ,

Worth every penny

I don't usually write reviews, but I have to for this one. I just found out that I passed my exam only using the Dearborn Real Estate app! The questions were exactly like I saw on the exam and they will definitely prepare you. Plus, every question includes a detailed explanation of the answer to give you a deeper understanding. It also tracks your progress along the way to enhance your confidence in passing.

I have recommended this app to a lot of friends, and they have unanimously agreed that this is useful and well worth the price. Their support team is also wonderful - their responses are quick, and it is obvious that they are passionate about those who use their apps.

HIGHLY recommend purchasing the premium version of this app if you want to pass your exam the first time.

Developer Response ,

That is great news! Congratulations :) We're so happy to hear that our app could be part of your journey. Please feel free to reach out to us directly if you have any questions or concerns in the future, we're here to help!

AFS1025 ,

Awesome program!

I recently took, and passed, the real estate exam in New Hampshire!!! The program I went to used the 20th edition (big yellow book) and inside the yellow book was a green tear away card for the app. I was never one to purchase a subscription, but I opted to give this app a try, as a fellow classmate had raved about it. I’d did the one month subscription, and boy it paid off!!! The questions were worded in a way very similar to the actual exam I took (in regards to the national questions). I took quizzes daily on top of reading the book cover to cover twice and preparing over 700 hand written flash cards.

Like anything, you will get out what you put into it, so study hard, read the book, and this app might be a great tool to help you prepare for your exam, it sure was helpful for me!

Developer Response ,

First, congratulations on passing your exam. That is awesome news and we're so proud of you! Also, thank you for taking the time to write us such a great, 5-star review. We appreciate that so much. If there is anything we can assist you with in the future, please don't hesitate to reach out. Have a great day!

Jman 5000 ,

Good, just frustrating :(

I downloaded this a month prior to my 2 week class. The preparation was great. I loved the app. I wasn’t in a hurry and when something didn’t work correctly I would move on to another area. Great for casual studying.

Day 1 of class, the app crashed and would only let me take quizzes over the last 3 units of the book. (22 units in book) that was rather frustrating. So I e mailed dear born.

They said
“Hey Meagan we will fix the bug in a couple days.”

I’m a guy that isn’t named Meagan...13 days later....after I had taken my test, it was up and running.

When I take the quizzes now, they will randomly say that I had questions answered incorrectly when I did not. THAT can hurt what you’re memorizing. I basically had to go back to the book to make sure my answers were correct.

The app will freeze during a quiz, which makes you have to start over and not know whether or not you passed the quiz(when taking a quiz over 25 problems that can really make you frustrated)

I am not happy with the app. I had paid for this app, and whenever I pay a substantial amount of money I want the app to work correctly.

The info in the app is great! But unfortunately my job as the app user was to find the issues for the future for other downloaders to benefit from.

Developer Response ,

Thanks for reaching out. We are sorry to hear about the interaction you had with the product and for the confusion around the name in our response. If you would be willing to send us another message to feedback@hltcorp.com we would love to get some more information from you. We ask as we do not have quizzes within our product, however you have the option to create a custom quiz. Is this what you were referring too? Also, we would love to connect and get more information around the issues. Our product runs at a 99.9% crash free and want to see what is going on with your device. We look forward to hearing from you and getting this resolved.

Information

Seller
Higher Learning Technologies LLC
Size
127.1 MB
Category
Education
Compatibility

Requires iOS 10.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch.

Languages

English

Age Rating
Rated 4+
Copyright
© Copyright 2017, Kaplan Inc.
Price
Free
In-App Purchases
  1. Dearborn Real Estate - 1 Month $29.99
  2. Dearborn Real Estate - 3 Month $59.99
  3. Dearborn RE - 1 Month $29.99

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

More By This Developer

You May Also Like