Description

Stay Connected

With Total Connect® Remote Services you may control and connect your home or business from anywhere, anytime, on any mobile device. Control and manage your security system and smart home devices including: garage doors, thermostats, lights, locks, video doorbell and cameras, and more. View live video, talk to people at the front door, use voice control and receive instant activity alerts on your most important events. We make it more convenient than ever for you to stay connected!

For more information visit https://www.honeywellhome.com/solution-safe-and-secure

Requirement: Compatible Honeywell Home security system with a subscription to Total Connect 2.0 Remote Services. Please contact your security professional for additional information.

Features include:

· Arm or disarm the security system
· Unlock or lock doors
· Turn lights off or on
· Open or close the garage door
· Adjust thermostat temperature
· View live video and recorded clips
· See and talk to people at your front door
· Geofencing arming reminders
· Voice control options
· Secure fingerprint or face ID login
· Receive push notifications on events
· Create and run smart scenes
· Add or delete users

What's New

Version 5.5.0

·Bug fixes and stability improvements
·Logo updates

We keep working on releasing new fixes and improvements. Stay tuned for upcoming updates. Still having issues? No problem!

Get help at https://www.security.honeywell.com/ss/total-connect-questions/
Fill out the feedback form found in More > About > Provide Feedback

Ratings and Reviews

4.6 out of 5
90.1K Ratings
90.1K Ratings
mjmacinhack

Hire New Developers

Every new version of this app is better than the next one. In other words, it just keeps getting worse. Sensor bypassing used to be simple, intuitive, and right on the home screen on iPad. Now you have to go to a separate screen and even after bypassing sensors it is hard to tell if they are actually bypassed. How hard is that to get right? I would recommend working on connectivity issues which have plagued this app from the start rather than “tweaking” the UI which these current developers clearly understand little about. This app should be simple and intuitive to use and with rock solid connectivity. Currently it has neither. I paid hundreds of dollars for the hardware and am wondering if I will have to do that again with a different vendor just to get a decent iPhone / iPad app to control it? Come on Honeywell, hire some decent software developers!

Update - this app has become unusable and rarely is able to connect to the panel anymore... Zone Data Error... Cannot Connect To Panel At This Time... This Junk DOES NOT WORK AT ALL ANYMORE!!! PERIOD!!! How hard is this to do Honeywell??? Hire some competent developers and fire the clowns that ruined this rather simple to do app. I am going to have to switch vendors for my security system ... I am paying for this!!!

Developer Response

Thanks for sharing these details of your experience with our latest TC 2.0 app version on your iPhone and iPad. We appreciate your thoughts on our new design and we'll look at improving the sensor experience on iPad in a future release. If you have any questions,please leave us a message at https://www.security.honeywell.com/ss/total-connect-questions/ and include your registered email. We're here to help!

Monnie1967

Help! Trying to customize my Automatic Scenes

I am trying to customize our smart scenes so that we can control our garage security now that we have kittens who need to go in and out of our garage at any time on a daily basis. The garage door should automatically close at 90% at a designated time. It is difficult to figure out how to set up the Auto Scenes. This App is somewhat helpful but really is NOT intuitive to use. The professional company that set up our system did not clearly ID our entry points and devices, so I am struggling to figure out how to customize the settings to automatically secure our entire home. This is frustrating. Furthermore, I am not certain the house is adequately secured at each entry point. The App gives conflicting info, it seems. I will be further testing and seeking help. The App is interesting and can be useful. However, it is not optimally designed to be user-friendly. And we home owners who use these systems are basically “on our own” when using this App. I do hope it is updated to be more functional. As a user, I need to be able to self-customize my settings and sync with our home security devices.

Developer Response

Hi Monnie1967! We appreciate you taking the time to share your feedback with us. We are always working to enhance our app and we will be sure to share your thoughts with our product team. Your concerns about your configuration we strongly recommend working with your installer or dealer to ensure everything is setup properly. -John

Ilikenewme

Inconvenienced

As a new owner, we got an installation for the security panel which stopped working after two weeks. The guy who previously installed it came back and was very nice about the issue and reinstalled a new panel. About a week later, the events to see previous movement from the doorbell doesn’t work. I called to figure out what was the issue and the lady joked on the phone with me talking about how I need a Ring type camera system which I have no idea what she was talking about. Seriously, unprofessional. She stated that the entire issue seems to be down and that they are working on it, however she wasn’t able to assist me since I wasn’t home. I’m patient enough where I can understand issues, however, this is a security company that clearly has made a horrible first impression especially with not having the system for a month and two complications happening. Not only that, I get a representative on the phone joking about me needing a Ring door bell instead. Super inconvenienced, don’t feel like my house is secure, really want to drop them if I can any other issues within the next week.

Developer Response

Hi there, We are sorry to hear about the experience you had with phone support. We apologize for any troubles you have run into with your security panel. Please feel free to connect with us at https://www.security.honeywell.com/ss/total-connect-questions/ if you have any questions or run into any problems with your TC 2.0 App. We would be happy to help!

Information

Seller
Honeywell International, Inc.
Size
214.7 MB
Category
Lifestyle
Compatibility
Requires iOS 9.0 or later. Compatible with iPhone, iPad, and iPod touch. Apple TV.
Languages
English, French, Portuguese, Spanish
Age Rating
Rated 4+
Copyright
© 2018 Resideo Technologies, Inc.
Price
Free

Supports

  • Family Sharing

    With Family Sharing set up, up to six family members can use this app.

More By This Developer

You May Also Like