iTunes

Opening the iTunes Store.If iTunes doesn't open, click the iTunes application icon in your Dock or on your Windows desktop.Progress Indicator
Opening Apple Books.If Apple Books doesn't open, click the Books app in your Dock.Progress Indicator
iTunes

iTunes is the world's easiest way to organize and add to your digital media collection.

We are unable to find iTunes on your computer. To download from the iTunes Store, get iTunes now.

Already have iTunes? Click I Have iTunes to open it now.

I Have iTunes Free Download

La cosa

La cosa 1

This book can be downloaded and read in Apple Books on your Mac or iOS device.

Description

RACCONTO LUNGO (30 pagine) - FANTASCIENZA - Vale di più il retaggio culturale o i diritti dell'individuo? Un racconto del ciclo Africano finalista ai premi Hugo e Nebula

Finalista ai premi Hugo, Nebula e Locus, questo racconto fa parte di uno dei cicli più premiati della fantascienza, la serie africana di Mike Resnick. La protagonista è Kamiri, giovanissimo piccolo genio dalle grandi potenzialità che ha avuto una sola sfortuna: nascere fammina in una società come quella del pianeta Kirinyaga. Su Kirinyaga è stata ricreata l'antica cultura africana dei Kikuyu, abbandonando la tecnologia, la scienza, tutte le creazioni dei "bianchi". E la società di Kirinyaga non concepisce altro ruolo, per le ragazze, al di fuori di servire i mariti e fare figli.

Mike Resnick è l'autore di fantascienza che ha collezionato più piazzamenti nei maggiori premi del settore. Ha cominciato a pubblicare nel 1962 e da allora non ha mai smesso, collezionando olre duecento romanzi e trecento racconti. Tra i suoi cicli più famosi c'è il ciclo Africano, che gli ha fruttato tre premi Hugo e un Nebula.

La cosa
View in iTunes
  • $2.99
  • Available on iPhone, iPad, iPod touch, and Mac.
  • Category: Sci-Fi & Fantasy
  • Published: Sep 08, 2015
  • Publisher: Delos Digital
  • Seller: StreetLib Srl
  • Print Length: 30 Pages
  • Language: Italian
  • Requirements: This book can only be viewed on an iOS device with Apple Books on iOS 12 or later, iBooks 1.3.1 or later and iOS 4.3.3 or later, or a Mac with iBooks 1.0 or later and OS X 10.9 or later.

Customer Ratings

We have not received enough ratings to display an average for this book.